seminarii de instruire
Pagina 1 din 1
seminarii de instruire
22Jan
Seminarii de Instruire pt. Campania Electorala
Posted By admin in Servicii
Modul de instruire a stafurilor electorale in vederea construirii retelei de operatori “MONINFODIF” - Monitorizare, Informare si Difuzare.
La terminarea seminariilor de instruire operatorii vor fi in stare sa efectueze ritmic sondaje de opinie publica si anchete sociale, pe un esantion reprezentativ de populatie rurala sau urbana.
Produsul informativ este stocat pe CD si evaluat profesional, continand graficele vectoriale ale optiunilor electoratului in procente privind: formatiunile politice sustinute la vot, primarii sau presedintele de top, cat si lista principalelor probleme cu care se confrunta comunitatea.
Cursantii vor invata tehnici de evaluare si analiza, planificare strategica si comunicare eficienta, intr-o campanie de tip inteligent, centrata pe proiecte si programe de dezvoltare durabila.
Seminarii de instruire pt. campania electorala
Tehnici de manipulare si antimanipulare intr-o campanie inteligenta;
Managementul informatiei (factorii de putere);
Comunicare sociala eficienta;
Categorii - pivot in organizare;
Piramida de organizare a lumii bipolare;
Planificare strategica inteligenta;
Psihologia comunicarii (motorul psihic);
Managementul conflictului social (dezamorsare);
Rezolvarea problemelor comunitatii;
Marketing social-politic (metoda Delphi) - sondaje;
Comunicare persuasiva, publicitate, propaganda;
Procesul decizional (tehnici de analiza si evaluare);
Culegerea de informatii (servicii secrete si decizia politica);
Etica si responsabilitate sociala;
Strategii in negocierea conflictelor sociale;
Managementul operatiunilor eficiente.
Pentru inscriere si alte detalii va rugam contactati:
Antoniu Viorel Butnaru - trainer seminar
profesor asociat - CWRU Mandel Center , Cleveland, Ohio, U.S.A.
Mobile: 0720.068.121 , 0728.479.280
Tel/Fax: 0243.235.163
antoniu_viorel_butnaru@yahoo.com
Posted in Servicii | No Comments »
Seminarii de Instruire pt. Campania Electorala
Posted By admin in Servicii
Modul de instruire a stafurilor electorale in vederea construirii retelei de operatori “MONINFODIF” - Monitorizare, Informare si Difuzare.
La terminarea seminariilor de instruire operatorii vor fi in stare sa efectueze ritmic sondaje de opinie publica si anchete sociale, pe un esantion reprezentativ de populatie rurala sau urbana.
Produsul informativ este stocat pe CD si evaluat profesional, continand graficele vectoriale ale optiunilor electoratului in procente privind: formatiunile politice sustinute la vot, primarii sau presedintele de top, cat si lista principalelor probleme cu care se confrunta comunitatea.
Cursantii vor invata tehnici de evaluare si analiza, planificare strategica si comunicare eficienta, intr-o campanie de tip inteligent, centrata pe proiecte si programe de dezvoltare durabila.
Seminarii de instruire pt. campania electorala
Tehnici de manipulare si antimanipulare intr-o campanie inteligenta;
Managementul informatiei (factorii de putere);
Comunicare sociala eficienta;
Categorii - pivot in organizare;
Piramida de organizare a lumii bipolare;
Planificare strategica inteligenta;
Psihologia comunicarii (motorul psihic);
Managementul conflictului social (dezamorsare);
Rezolvarea problemelor comunitatii;
Marketing social-politic (metoda Delphi) - sondaje;
Comunicare persuasiva, publicitate, propaganda;
Procesul decizional (tehnici de analiza si evaluare);
Culegerea de informatii (servicii secrete si decizia politica);
Etica si responsabilitate sociala;
Strategii in negocierea conflictelor sociale;
Managementul operatiunilor eficiente.
Pentru inscriere si alte detalii va rugam contactati:
Antoniu Viorel Butnaru - trainer seminar
profesor asociat - CWRU Mandel Center , Cleveland, Ohio, U.S.A.
Mobile: 0720.068.121 , 0728.479.280
Tel/Fax: 0243.235.163
antoniu_viorel_butnaru@yahoo.com
Posted in Servicii | No Comments »
campanie electorala
MARKETING POLITIC ELECTORAL ( ansamblul de mijloace, in obtinerea adeziunii cat
mai puternice la programul, ideile, personalitatile si oferta electorala.
[ miopia de marketing ]...se pune accentul pe produsul politic de vanzare ,in loc sa se cunoasca
piata electorala si ORIZONTUL DE ASTEPTARE.
*** prioritar este cercetarea sociologica, barometrul social , SOP= sondajul de opinie
STUDIEREA PIETEI electorale - cercetarea atitudinii politice ale electorilor, imaginea
partidelor si a oamenilor politici, intentiile de vot, optiuni, gradul de satisfactie, [SOP] cu
ajutorul retelei "moninfodif"
reteaua MONINFODIF se construieste cu operatori locali special instruiti in tehnica sondajului
retea permanenta in teritoriu cu care se monitorizeaza.se informeaza in ambele directii si se difuzeaza
propaganda specifica comunitatilor din in teritoriu.
Elaborarea strategiilor de comunicare - segmentele tinta de electori, teme si tonul campaniei, canale
si suporturi media utilizate
Organizarea logistica a campaniei electorale.
mai puternice la programul, ideile, personalitatile si oferta electorala.
[ miopia de marketing ]...se pune accentul pe produsul politic de vanzare ,in loc sa se cunoasca
piata electorala si ORIZONTUL DE ASTEPTARE.
*** prioritar este cercetarea sociologica, barometrul social , SOP= sondajul de opinie
STUDIEREA PIETEI electorale - cercetarea atitudinii politice ale electorilor, imaginea
partidelor si a oamenilor politici, intentiile de vot, optiuni, gradul de satisfactie, [SOP] cu
ajutorul retelei "moninfodif"
reteaua MONINFODIF se construieste cu operatori locali special instruiti in tehnica sondajului
retea permanenta in teritoriu cu care se monitorizeaza.se informeaza in ambele directii si se difuzeaza
propaganda specifica comunitatilor din in teritoriu.
Elaborarea strategiilor de comunicare - segmentele tinta de electori, teme si tonul campaniei, canale
si suporturi media utilizate
Organizarea logistica a campaniei electorale.
marketingul politic
MARKETING POLITIC IN CAMPANIA SOFT
1) OBIECTIVUL PROPUS ( consilier, primar, dep, sen )
2)STRATEGIA ABORDARII ( club, spect, evenim, turneu )
3)RITMUL CAMPANIEI ( progresiv, blitz, in pasi, conjunc. )
4)CATEG.DE PUBLIC TINTA ( omogen, neomogen, focus )
*)miopia de marketing- se abordeaza gresit , acentul punandu-se
pe produsul politic, in loc de piata
ordinea fireasca - SOP, PUBLICITATEA , PRETUL POLITIC
SI IN FINAL SE ACORDEAZA PRODUSUL POL.
1) OBIECTIVUL PROPUS ( consilier, primar, dep, sen )
2)STRATEGIA ABORDARII ( club, spect, evenim, turneu )
3)RITMUL CAMPANIEI ( progresiv, blitz, in pasi, conjunc. )
4)CATEG.DE PUBLIC TINTA ( omogen, neomogen, focus )
*)miopia de marketing- se abordeaza gresit , acentul punandu-se
pe produsul politic, in loc de piata
ordinea fireasca - SOP, PUBLICITATEA , PRETUL POLITIC
SI IN FINAL SE ACORDEAZA PRODUSUL POL.
organizarea operationala
ORGANIZAREA OPERATIONALA SOP (barometru social)
La 30.000 locuitori....circa 10.000 familii ternare ( 50000 =e.r.-1080 [1/46])
[ 54 ] de persoane implicate in campanie (18 staff + 36 operatori) - (VPR)
o persoana gestioneaza campania la [185 de familii]
ESANIONUL REPREZENTATIV ESTE de [ 1080 de persoane ] [ 1/27,7 ] eroare -/+ 3-4 %
daca se implica toti in sondaj, un operator are[ 20 ] de intervievati.
-timp de lucru 3ore
daca se lucreaza cu 36 de operatori, unul are de intervievat 30 de subiecti.
-timp de lucru 5 ore
cu introducerea datelor in calculator si extragerea diagramei (3 )ore
** sondajul de opinie tip" delphy "se poate executa in cca. 8 ore.
la o comunitate de 10.000 locuitori ......esantion rep. = 370 subiecti de intervievat.
la 5000 de locuitori ....esantion rep. = 185 de subiecti de intervievat --- nonexhaustiv sop
sop - nonexhaustiv / [ exhaustiv 1/7 din totalul locuitorilor]
.
La 30.000 locuitori....circa 10.000 familii ternare ( 50000 =e.r.-1080 [1/46])
[ 54 ] de persoane implicate in campanie (18 staff + 36 operatori) - (VPR)
o persoana gestioneaza campania la [185 de familii]
ESANIONUL REPREZENTATIV ESTE de [ 1080 de persoane ] [ 1/27,7 ] eroare -/+ 3-4 %
daca se implica toti in sondaj, un operator are[ 20 ] de intervievati.
-timp de lucru 3ore
daca se lucreaza cu 36 de operatori, unul are de intervievat 30 de subiecti.
-timp de lucru 5 ore
cu introducerea datelor in calculator si extragerea diagramei (3 )ore
** sondajul de opinie tip" delphy "se poate executa in cca. 8 ore.
la o comunitate de 10.000 locuitori ......esantion rep. = 370 subiecti de intervievat.
la 5000 de locuitori ....esantion rep. = 185 de subiecti de intervievat --- nonexhaustiv sop
sop - nonexhaustiv / [ exhaustiv 1/7 din totalul locuitorilor]
.
produsul politic acordat la nic-ul alegatorului
produsul politic acordat la (nic-ul) alegatorului.
> sigla-sloganul-imaginea simbol-pliant-fluturas-scrisoare deschisa.
> brand politic-notorietate, credibilitate, simpatie,
> tipul de actor politic -imagine publica construita prin mijloace media.
> tipul de doctrina, acordat la (nic-ul) majoritatii cetatenilor din SOP.
> DISCURSUL SOFT - oferta politica continand un proiect de impact. LRN.
> EVENIMENTE SI ACTIUNI SPECTACOL in week- end (difuzare proiect)
> turneu electoral in zonele fierbinti (calendar, itinerar, obiective)
> materialele de propaganda, publicitate, manipulare adversari politici
*toata constructia trebuie demarata, dupa cunoasterea NIC-ului, printr-un sondaj de opinie,
cercetare socio, repetat dupa inceperea campaniei, pentru a stabili trandul optiunilor de vot
ale electoratului.
> sigla-sloganul-imaginea simbol-pliant-fluturas-scrisoare deschisa.
> brand politic-notorietate, credibilitate, simpatie,
> tipul de actor politic -imagine publica construita prin mijloace media.
> tipul de doctrina, acordat la (nic-ul) majoritatii cetatenilor din SOP.
> DISCURSUL SOFT - oferta politica continand un proiect de impact. LRN.
> EVENIMENTE SI ACTIUNI SPECTACOL in week- end (difuzare proiect)
> turneu electoral in zonele fierbinti (calendar, itinerar, obiective)
> materialele de propaganda, publicitate, manipulare adversari politici
*toata constructia trebuie demarata, dupa cunoasterea NIC-ului, printr-un sondaj de opinie,
cercetare socio, repetat dupa inceperea campaniei, pentru a stabili trandul optiunilor de vot
ale electoratului.
actorul politic - imaginea publica
Actorul politic, ca subiect al campaniei electorale...imaginea sa publica.
1) candidat la putere / in opozitie [ notorietate/simpatie]
2) contracandidatul / variante [notorietate/simpatie]
3) politicianul cu imaginea legitima a trecutului sau
politic, in mem. colect.
[notrietate/simpatie
1) candidat la putere / in opozitie [ notorietate/simpatie]
2) contracandidatul / variante [notorietate/simpatie]
3) politicianul cu imaginea legitima a trecutului sau
politic, in mem. colect.
[notrietate/simpatie
tipologia rolurilor
TIPOLOGIA ROLURILOR.
1) EROUL LIDER CHARISMATIC EXPANS. SOC. RIDICATA,TUPEU.
2) OMUL OBISNUIT, AUTORITAR , CU RUTINA, RABDATOR, CALM.
3) LIDERUL CARE FASCINEAZA, SEDUCATOR, MODEL SIMPATIC.
4) PARINTELE, TATUCUL, OCROTITORUL, EXPERIENTA, SUBTILITATE.
5) FEMEIA POLITICA,MAMA, MODERATOR FERM, GRIJULIE.
6) INDEPENDENTUL, SIMPATIC, CREDIBIL, CU NOTORIETATE SI BANI.
1) EROUL LIDER CHARISMATIC EXPANS. SOC. RIDICATA,TUPEU.
2) OMUL OBISNUIT, AUTORITAR , CU RUTINA, RABDATOR, CALM.
3) LIDERUL CARE FASCINEAZA, SEDUCATOR, MODEL SIMPATIC.
4) PARINTELE, TATUCUL, OCROTITORUL, EXPERIENTA, SUBTILITATE.
5) FEMEIA POLITICA,MAMA, MODERATOR FERM, GRIJULIE.
6) INDEPENDENTUL, SIMPATIC, CREDIBIL, CU NOTORIETATE SI BANI.
sondaj preelectoral
TIPOLOGIA ROLURILOR.
1) EROUL LIDER CHARISMATIC EXPANS. SOC. RIDICATA,TUPEU.
2) OMUL OBISNUIT, AUTORITAR , CU RUTINA, RABDATOR, CALM.
3) LIDERUL CARE FASCINEAZA, SEDUCATOR, MODEL SIMPATIC.
4) PARINTELE, TATUCUL, OCROTITORUL, EXPERIENTA, SUBTILITATE.
5) FEMEIA POLITICA,MAMA, MODERATOR FERM, GRIJULIE.
6) INDEPENDENTUL, SIMPATIC, CREDIBIL, CU NOTORIETATE SI BANI.
1) EROUL LIDER CHARISMATIC EXPANS. SOC. RIDICATA,TUPEU.
2) OMUL OBISNUIT, AUTORITAR , CU RUTINA, RABDATOR, CALM.
3) LIDERUL CARE FASCINEAZA, SEDUCATOR, MODEL SIMPATIC.
4) PARINTELE, TATUCUL, OCROTITORUL, EXPERIENTA, SUBTILITATE.
5) FEMEIA POLITICA,MAMA, MODERATOR FERM, GRIJULIE.
6) INDEPENDENTUL, SIMPATIC, CREDIBIL, CU NOTORIETATE SI BANI.
staful de campanie
** STAFUL DE CAMPANIE ......(1) DIRECTORI SI ADJUNCTI (2)
1. - DIRECTOR BUGET CAMPANIE + 2 ADJUNCTI
2. - DIRECTOR DE IMAGINE CAMPANIE + 2 ADJUNCTI
3. - DIRECTOR DE RETEA CAMPANIE RESURSE UMANE + 2 ADJUNCTI
4. - DIRECTOR DE TURNEU CAMPANIE + 2 ADJUNCTI
5. - DIRECTOR MONITORIZARE ( SOP) +2 ADJUNCTI
6. - DIRECTOR DE COMUNICATII + 2 ADJUNCTI
*staff-ul este format din 18 persoane loaiale, active, motivate(consilieri)
* ) pentru buget mai mic, se pot cumula : 1. dir.buget+imagine,2. dir.retea+turneu,
3. dir. monitorizare+ comunicatii.
1. - DIRECTOR BUGET CAMPANIE + 2 ADJUNCTI
2. - DIRECTOR DE IMAGINE CAMPANIE + 2 ADJUNCTI
3. - DIRECTOR DE RETEA CAMPANIE RESURSE UMANE + 2 ADJUNCTI
4. - DIRECTOR DE TURNEU CAMPANIE + 2 ADJUNCTI
5. - DIRECTOR MONITORIZARE ( SOP) +2 ADJUNCTI
6. - DIRECTOR DE COMUNICATII + 2 ADJUNCTI
*staff-ul este format din 18 persoane loaiale, active, motivate(consilieri)
* ) pentru buget mai mic, se pot cumula : 1. dir.buget+imagine,2. dir.retea+turneu,
3. dir. monitorizare+ comunicatii.
tipologia intrebarilor
TIPOLOGIA INTREBARILOR IN CADRUL CERCETARII SOCIOLOGICE
1. INTREBAREA DE FAPT INCHISA, BIPOLARA [ DA/NU ]- se poate coda direct in teren.
2. INTREBAREA DE OPINIE DESCHISA, TIP COMENTARIU - RASPUND CE VOR - cost ridicat
3. INTREBAREA MIXTA, INCHIS / DESCHISA , [BIPOLARA SI COMENTARIU]
4. INTREBAREA MULTIPLA INCHIS / DESCHISA PARTIAL [BIPOLARA SI LISTA DE RASP.]
5. INTREBARE CURCUBREU, SENSIBILA (13 DIVIZIUNI ) CU NUANTE PE SCALA - / +
6. INTREBARE VECTORIALA, [- 0 + ] CU 1,3,5 TREPTE VECTORIALE IN AMBELE SENS.
7. INTREBREA FILTRU, COMPLEXA TIP ARBORE IN CARE SE MIX. TOATE TIPURILE.
* IN CHESTIONAR TOATE INTREBARILE AU SI VARIANTELE DE NONRASPUNS(N.R.)
1. NO / 2. NS / 3. NVR /
1. INTREBAREA DE FAPT INCHISA, BIPOLARA [ DA/NU ]- se poate coda direct in teren.
2. INTREBAREA DE OPINIE DESCHISA, TIP COMENTARIU - RASPUND CE VOR - cost ridicat
3. INTREBAREA MIXTA, INCHIS / DESCHISA , [BIPOLARA SI COMENTARIU]
4. INTREBAREA MULTIPLA INCHIS / DESCHISA PARTIAL [BIPOLARA SI LISTA DE RASP.]
5. INTREBARE CURCUBREU, SENSIBILA (13 DIVIZIUNI ) CU NUANTE PE SCALA - / +
6. INTREBARE VECTORIALA, [- 0 + ] CU 1,3,5 TREPTE VECTORIALE IN AMBELE SENS.
7. INTREBREA FILTRU, COMPLEXA TIP ARBORE IN CARE SE MIX. TOATE TIPURILE.
* IN CHESTIONAR TOATE INTREBARILE AU SI VARIANTELE DE NONRASPUNS(N.R.)
1. NO / 2. NS / 3. NVR /
sondaj de opinie
SONDAJ DE OPINIE
FOLOSIM KESTIONARE .RO STUDII SI ANCHETE PE BAZA DE CHESTIONARE DELPHI [3 itemi]
SCOASE LA IMPRIMANTA CHESTIONARELE REDACTATE SI
PERSONALIZATE PE CANDIDATII LA SENAT 2008 KESTIONAR "BLITZ"-RAPID[ trei intrebari]
analiza si tipul de interpretare" GALLUP"
SE STABILESTE NUMARUL OPTIM DE KESTIONARE PE UNITATEA DE TIMP PENTRU DIAGRAMA.
esantion reprezentativ 1080 -/+ 3-4 % ...PEROIOADA..... LOCALITATILE....OBIECTIVELE
NU ESTE PUBLIC
marja de eroare la populatia infinita
e.r.= 384 de pers marja este 5%
e.r. = 600 de persoane marja de er.=4%
e.r.=1067 de pers. marja de eroare este de 3%
e.r. = 2401 de pers. marja deeoare = 2%
esantion reprezentativ de9605 pers. = 1% Marketing politic
Ansamblu de mijloace de actiune, constand in utilizarea tehnicilor moderne de marketing (de comunicare, indeosebi)
pentru popularizarea programului, ideilor, personalitatii, ofertei electorale etc,
unui candidat sau partid politic, punerea in practica a unor strategii de sensibilizare a electoratului, precum si pentru
cunoasterea optiunilor, gradului de satisfactie, asteptarilor, intentiilor de vot
ale alegatorilor –
in vederea obtinerii unei adeziuni cat mai puternice.
Principalele particularitati ale marketingului electoral vizeaza:
- studierea pietei electorale - cercetarea atitudinii politice a electorilor, imaginea partidelor si a oamenilor politici, intentiile de vot s.a.;
- elaborarea strategiilor de comunicare - segmentele-tinta de electori, tema si tonul campaniei, canalele si suporturile media utilizate;
FOLOSIM KESTIONARE .RO STUDII SI ANCHETE PE BAZA DE CHESTIONARE DELPHI [3 itemi]
SCOASE LA IMPRIMANTA CHESTIONARELE REDACTATE SI
PERSONALIZATE PE CANDIDATII LA SENAT 2008 KESTIONAR "BLITZ"-RAPID[ trei intrebari]
analiza si tipul de interpretare" GALLUP"
SE STABILESTE NUMARUL OPTIM DE KESTIONARE PE UNITATEA DE TIMP PENTRU DIAGRAMA.
esantion reprezentativ 1080 -/+ 3-4 % ...PEROIOADA..... LOCALITATILE....OBIECTIVELE
NU ESTE PUBLIC
marja de eroare la populatia infinita
e.r.= 384 de pers marja este 5%
e.r. = 600 de persoane marja de er.=4%
e.r.=1067 de pers. marja de eroare este de 3%
e.r. = 2401 de pers. marja deeoare = 2%
esantion reprezentativ de9605 pers. = 1% Marketing politic
Ansamblu de mijloace de actiune, constand in utilizarea tehnicilor moderne de marketing (de comunicare, indeosebi)
pentru popularizarea programului, ideilor, personalitatii, ofertei electorale etc,
unui candidat sau partid politic, punerea in practica a unor strategii de sensibilizare a electoratului, precum si pentru
cunoasterea optiunilor, gradului de satisfactie, asteptarilor, intentiilor de vot
ale alegatorilor –
in vederea obtinerii unei adeziuni cat mai puternice.
Principalele particularitati ale marketingului electoral vizeaza:
- studierea pietei electorale - cercetarea atitudinii politice a electorilor, imaginea partidelor si a oamenilor politici, intentiile de vot s.a.;
- elaborarea strategiilor de comunicare - segmentele-tinta de electori, tema si tonul campaniei, canalele si suporturile media utilizate;
Re: seminarii de instruire
e.r.= 384 de pers marja este 5%
e.r. = 600 de persoane marja de er.=4%
e.r.=1067 de pers. marja de eroare este de 3%
e.r. = 2401 de pers. marja deeoare = 2%
esantion reprezentativ de9605 pers. = 1% Marketing politic
Ansamblu de mijloace de actiune, constand in utilizarea tehnicilor moderne de marketing (de comunicare, indeosebi)
pentru popularizarea programului, ideilor, personalitatii, ofertei electorale etc,
unui candidat sau partid politic, punerea in practica a unor strategii de sensibilizare a electoratului, precum si pentru
cunoasterea optiunilor, gradului de satisfactie, asteptarilor, intentiilor de vot
ale alegatorilor –
in vederea obtinerii unei adeziuni cat mai puternice.
Principalele particularitati ale marketingului electoral vizeaza:
- studierea pietei electorale - cercetarea atitudinii politice a electorilor, imaginea partidelor si a oamenilor politici, intentiile de vot s.a.;
- elaborarea strategiilor de comunicare - segmentele-tinta de electori, tema si tonul campaniei, canalele si suporturile media utilizate;CHESTIONAR DE TIP DELPHY CU TREI INTREBARI
e.r. = 600 de persoane marja de er.=4%
e.r.=1067 de pers. marja de eroare este de 3%
e.r. = 2401 de pers. marja deeoare = 2%
esantion reprezentativ de9605 pers. = 1% Marketing politic
Ansamblu de mijloace de actiune, constand in utilizarea tehnicilor moderne de marketing (de comunicare, indeosebi)
pentru popularizarea programului, ideilor, personalitatii, ofertei electorale etc,
unui candidat sau partid politic, punerea in practica a unor strategii de sensibilizare a electoratului, precum si pentru
cunoasterea optiunilor, gradului de satisfactie, asteptarilor, intentiilor de vot
ale alegatorilor –
in vederea obtinerii unei adeziuni cat mai puternice.
Principalele particularitati ale marketingului electoral vizeaza:
- studierea pietei electorale - cercetarea atitudinii politice a electorilor, imaginea partidelor si a oamenilor politici, intentiile de vot s.a.;
- elaborarea strategiilor de comunicare - segmentele-tinta de electori, tema si tonul campaniei, canalele si suporturile media utilizate;CHESTIONAR DE TIP DELPHY CU TREI INTREBARI
Subiecte similare
» advertising
» servicii pe net
» alte subiecte
» studyonet CICIP - centrul de informare , cercetare , instruire, perfectionare online.
» servicii pe net
» alte subiecte
» studyonet CICIP - centrul de informare , cercetare , instruire, perfectionare online.
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
|
|